Akiko Juman

Juror Konkursu INFERNO

Producentka i zastępca dyrektora festiwalu Festival/Tokyo (F/T). Pracę dla F/T zaczęła w 2013 roku jako koordynatorka produkcji, w 2015 roku awansowała na zastępcę dyrektora. Po ukończeniu studiów scenograficznych na Uniwersytecie Stanowym w San Diego pracowała jako menadżer teatralny w Stanach Zjednoczonych. W latach 2011-2013 była asystentką do spraw technicznych na festiwalu F/T. Od 2013 roku skupiła się na koordynacji produkcji japońskich i międzynarodowych. Koordynowała produkcję takich spektakli jak: „From The Sea”, „Ravens, We Shall Load Bullets" (2014), „God Bless Baseball”, „All the Sky Above the Earth (Wendy's Syndrome)” (2015), „Woodcutters” czy “All the Soldiers are Pathetic”.

 

Carmen Romero Quero 

Juror Konkursu INFERNO

Dyrektorka i założycielka Teatro a Mil Foundation oraz międzynarodowego festiwalu Santiago a Mil. W swojej pracy kuratorskiej, skupia się przede wszystkim na projektach, które mają  potencjał, by przekształcić Santiago de Chile w miasto bardziej otwarte dla kultury. Podstawową misją fundacji jest promocja sztuk performatywnych, zarówno chilijskich jak i międzynarodowych oraz wykazanie ich istotności dla codziennego życia społeczności miejskich. W swojej karierze Romero wyprodukowała 23 edycje festiwalu Santiago a Mil (1994-2016), którego celem jest prezentacja najciekawszych zjawisk z dziedzin współczesnego teatru, muzyki i tańca. Pokazywane są tam zarówno produkcje rodzime, południowoamerykańskie, ale także projekty międzynarodowe. Pracowała dla międzynarodowego festiwalu - Buenos Aires International Festival w Chile (2011, 2013, 2015), współtworzyła też 6 edycji Teatro Hoy (w latach 201-2016), skupiającego się na organizacji warsztatów dla młodych, chilijskich artystów, którzy pracują pod okiem takich artystów jak Ariane Mnouchkine z Théâtre du Soleil, warsztatów dramatopisarskich etc. Była także organizatorką masowych, darmowych koncertów muzycznych w Antofagasta, Iquique i Santiago. Jets inicjatorką wielu projektów kulturalnych zrzeszających południowoamerykańskie środowisko artystyczne. W 2004 roku stworzyła Teatro a Mil Foundation, instytucję biorącą sobie za cel promocję chilijskiej sztuki, tworzenie projektów kulturalnych dostępnych dla zróżnicowanej publiczności, budującą trwałe fasady i podwaliny pod pracę przyszłych pokoleń chilijskich artystów, a także promującą chilijską sztukę na arenie międzynarodowej.

Ruth Mackenzie

Juror Konkursu INFERNO

Artystyczny Dyrektor Holland Festival, największego festiwalu sztuk performatywnych w Holandii, który odbywa się w czerwcu każdego roku w Amsterdamie. Mackenzie pracuje również jako międzynarodowy kurator i konsultant. Była dyrektorem The Space, cyfrowej platformy założonej przez BBC i Arts Council w Wielkiej Brytanii, służącej artystom do tworzenia nowej, w dużej mierze cyfrowej sztuki, oraz dyrektorem Kulturalnej Olimpiady 2012 w Londynie i kuratorem jej finału – londyńskiego festiwalu w 2012 roku. Była naczelnym dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu w Manchesterze i Szkockiej Opery, artystycznym dyrektorem Chichester Festival Theatre, dyrektorem wykonawczym w Nottingham Playhouse i szefem działu strategicznego planowania w South Bank Centre. Pełniła także funkcję konsultanta dramaturgicznego dla Vienna Festival i pracowała jako konsultant dla BBC, Tate, Londyńskiej Symfonicznej Orkiestry, Google, Brytyjskiego Instytutu Filmowego, Barbican Centre i Władz Miasta Hamburga. Była również specjalnym doradcą dla pięciu Sekretarzy Stanu ds. Kultury, Mediów i Sportu w brytyjskim rządzie. 

 

Yun-Cheol Kim

Juror Konkursu PARADISO

Od 2014 roku  artystyczny dyrektor Narodowego Zespołu Teatralnego Korei. Jego rozprawa doktorska, obroniona na BYU, była poświęcona współczesnemu amerykańskiemu dramatowi. Był przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych (IATC), w latach 2008-2014. W tym okresie zainicjował wydawany przez Stowarzyszenie internetowy magazyn „Critical Stages”, gdzie wciąż pracuje jako członek rady redakcyjnej. W 2015 roku przeszedł na emeryturę. Po dwudziestu latach wykładania na Narodowej Akademii Sztuki w Korei, został mu również przyznany tytuł honorowego profesora uczelni. W 2008 roku otrzymał Order Kultury od koreańskiego rządu. Dwukrotnie zdobył tytuł „Krytyka roku”, opublikował dwanaście książek, dwie z nich to antologie składające się z teatralnych recenzji.

Alejandro Moreno

Juror konkursu PARADISO

Chilijski dramatopisarz, reżyser i artysta wideo. Obronił doktorat z literatury na New York University. Był dramaturgiem-rezydentem w The Watermill Center w Nowym Jorku, w Royal Court Theatre w Londynie i Casa de America w Madrycie. Obecnie wykłada dramaturgię na New York University. Począwszy od 2000 roku, jego sztuki były tłumaczone na wiele języków i wystawiane na najważniejszych światowych scenach.  Pośród najważniejszych sztuk wymienić należy „The Fascist Lover”, „A Wig For Two Heads”, „National Theatre”, „North”, „Black Parrots”, „Johnny Deep and Laura Ingalls Vagina”, „Berlin is not yours” , „Emmergency Room”, „All knows who was”, „The Trap”, „Among others”. Czterokrotny laureat Chilijskiej Nagrody Dramaturgicznej.

W swojej pracy artystycznej skupia się na poszukiwaniu i odzwierciedleniu wielogłosu stanowiącego rdzeń współczesnej dramaturgii. Kreowaniu dialogu oraz eksperymentalnej polifonii technologii i teatru szukającego nietradycyjnych środków wyrazu. 

Obecnie pracuje nad projektem mającym stworzyć symulator ludzkiej mowy oraz filmem „Medea”. 

W 2008 roku rozpoczął pracę nad filmem „Meritoria” ukazującym rytuały i ceremonie fikcyjnej społeczności w Ameryce Południowej. Od tego czasu, motyw tych fikcyjnych rdzennych mieszkańców Ameryki Południowej na stale zagościł w jego pracach, a miejscem ich pochodzenia stało się miasteczko Copiapó na terenie pustyni Atacama, w rejonach z których pochodzi artysta.

 

Jason Danino Holt

Juror Konkursu PARADISO

Jason Danino Holt urodził się w Tel Awiwie w 1987 roku. Jego ojciec jest Brytyjczykiem, matka – Kanadyjką o marokańskich korzeniach. Danino Holt jest dramatopisarzem, teatralnym i dokumentalnym reżyserem, performerem, tłumaczem i organizatorem wielu inicjatyw kulturalnych. Jest dyrektorem artystycznym Habait Theatre w Tel Awiwie. Zdobył nagrodę Rozenblum dla najlepszego młodego artysty w 2016 roku. Założył UMAMI – działającą w Tel Awiwie grupę kreacyjno-artystyczną. Jego najbardziej znaczące projekty artystyczne to: „I Know It When I See It” – pokazywane podczas letniego festiwalu Kampnagel w Hamburgu, „Whore”, „Not Letting In” (międzynarodowy performans teatralny) oraz „Shanti and Martin” (dokumentalny film o matce artysty).

Ramona Shah

Juror Konkursu INFERNO

Irańska aktorka, reżyserka, kuratorka i modelka. Studiowała aktorstwo na Azad Art and Architecture University. Brała także udział w warsztatach aktorskich prowadzonych przez Jeana Louisa Martinelliego. Spośród jej najważniejszych ról teatralnych wymienić należy: udział w przedstawieniu „Pokój na szóstym piętrze” w reżyserii Hamid Reza Falahati, „Makbecie” w reżyserii Hossaina Noshir czy „Olivier Twist” Asghara Khalili. Była jurorką na licznych festiwalach teatralnych, m.in. na Aftaab Regional Theatre Festival. Dyrektorka festiwalu International Division oraz trzeciego Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Baran e Rahmat. Prowadzi warsztaty aktorsko-ruchowe. Gra również w filmach i serialach, wystąpiła m.in. u Nasera Khemira w filmie „Drogi Ojciec” i Abbasa Kiarostami’ego w „Shirin”. 

 

Mikko Roiha

Juror Konkursu INFERNO

Fiński reżyser, kurator i wykładowca. Studiował reżyserię na Uniwersytecie w Tampere, a także produkcję telewizyjną i filmową. Pracował dla teatru miejskiego w Kajaani i Seinäjoki. Pisze także dla fińskich czasopism jak „Ikka”, „Gloria Food & Wine” czy „Theatre”. Juror na festiwalu teatralnym w Helsinkach i festiwalu w Tampere. Wsród jego najważniejszych projektów wymienić należy: współpracę z Fińską Akademią Teatralną nad spektaklem „Roberto Zucco”, realizację sztuki „Sylvi” Minny Canth we współpracy z Freies Finnisches Theater, Klockrike-teatern, Åbo Svenska Teatern, Wasa Teatern, Savonlinna Theatre, Kokkola City Theatre oraz Riksteatern w Szwecji czy pracę nad „Dziką Kaczką” Ibsena w koprodukcji z teatrem z Lahti.