ANAMARTA DE PIZARRO

Anamarta de Pizarro, dyrektorka odbywającego się co dwa lata Iberoamerykańskiego Festiwalu Teatralnego w Bogocie, jednego z największych i najważniejszych przeglądów teatralnych w Ameryce Łacińskiej. Pizarro, z wykształcenia antropolożka, była dyrektorką teatru Jorge Eliécer Gaitán, gdzie rozpoczęła współpracę z Teatrem Narodowym i Iberoamerykańskim Festiwalem Teatralnym w Bogocie. W 2010 roku powołana na stanowisko dyrektora ds. widowni i relacji międzynarodowych w Teatrze Narodowym. Odpowiedzialna za realizację XII, XIII, XIV, XV i XVI edycji FITB oraz organizację obchodów dwóchsetlecia niepodległości Kolumbii, ceremonię zamknięcia Mistrzostw Świata U-20 w piłce nożnej w Bogocie w 2011 roku oraz ceremonię otwarcia World Games w Cali w 2013 roku. Po studiach pracowała w Instytucie Pedagogicznym Sekretarza Edukacji Bogoty. Prowadziła badania nad ceramiką, koszykarstwem i tekstyliami; współautorka dwóch książek w tym zakresie. Współautorka Narodowego Planu Rehabilitacji z ramienia Prezydenta Kolumbii. Jest członkiem International Advisory Committee of the Master of Management w International Arts of HEC w Montrealu.

IVAN MEDENICA

Profesor historii dramatu i teatru światowego. Obronił doktorat na Wydziale Sztuk Dramatycznych Uniwersytetu w Belgradzie, z którym jest związany do dziś. Publikuje w krajowych i zagranicznych czasopismach. Był przewodniczącym i wiceprzewodniczącym pięciu międzynarodowych sympozjów dla krytyków teatralnych i akademików, zorganizowanych przez Sterijino Pozorje Festival w Nowym Sadzie i International Association of Theatre Critics (IATC). Uczestniczył w wielu międzynarodowych konferencjach, wykładał gościnnie na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie, Yale School od Drama, University of Cluj (Rumunia). Jest aktywnym krytykiem teatralnym, jego teksty były sześciokrotnie nagradzane nagrodami krajowymi. Książkę „The Tragedy of Initiation or the Inconstant Prince”, której Medenica jest autorem, uznano za najlepszą książkę w dziedzinie teatru wydaną w 2017 roku w Serbii.Były dyrektor artystyczny Sterijino Pozorje w Nowym Sadzie, wiodącego festiwalu teatralnego w Serbii (2003–2007). W latach 2001–2012 był należał do grona redaktorów naczelnych czasopisma “Teatron” – w tym czasie stało się ono jednym z najbardziej prestiżowych wydawnictw w Serbii, nagradzanym również na arenie międzynarodowej. Wykładał w Międzynarodowym Centrum Badań „Interweaving Performance Cultures” na Freie Universität w Berlinie. Jest członkiem Komitetu Wykonawczego Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych oraz rady naukowej „Critical Stages”, pisma internetowego prowadzonego przez Stowarzyszenie. Medenica jest dyrektorem artystycznym festiwalu Bitef.

IGOR LOZADA

Wybitny meksykański producent branży sztuk performatywnych. Od 2007 roku sekretarz Działu Współpracy i Wymiany Kulturalnej w Centrum Sztuk, Architektury i Designu na Uniwersytecie w Guadalajarze. Studiował nauki o komunikacji na Uniwersytecie Narodowym w Meksyku i aktorstwo w uznanej meksykańskiej szkole Nucleo de Estudios Teatrales. Był założycielem i dyrektorem Teatro de Ciertos Habitantes – awangardowej grupy teatralnej, która swoje spektakle prezentowała w Meksyku, Europie, Azji, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych. Pracował jako producent wykonawczy i koordynator Festival Internacional Cervantino oraz jako koordynator sekcji Sztuk Performatywnych i Literatury na Uniwersytecie w Guadalajarze. Ukończył studia podyplomowe dla kadry kierowniczej w Harvard Business School. Zasiadał w jury wielu konkursów (z ramienia FONCA, EFITEATRO, EFIARTES, HELÉNICO). Jest członkiem NAS (National Arts Strategies) i ISPA (International Society of the Performing Arts).

ANTÓNIO ARAÚJO

Twórca i dyrektor artystyczny MITsp – Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Sao Paulo, dyrektor artystyczny „Teatro da Vertigem” i profesor Wydziału Sztuk Performatywnych oraz Programu Doktoranckiego (PPGAC) Szkoły Komunikacji i Sztuki Uniwersytetu w Sao Paulo (ECA–USP). Reżyser wielu spektakli, m.in. „Raj utracony” (1992), „Job’s Book (1995), „Apokalipsa 1,11” (2000), „BR-3” (2006), „Historia miłosna: Ostatnie rozdziały” (2007), opery „Dydona i Eneasz” (2008), „Bom Retiro 958 Meters” (2012), opery „Orfeusz i Eurydyka” (2012), „Dire ce qu'on ne pense pas dans des langues qu'on ne parle pas” (2014), „Patronato 999 Meters” (2015). Laureat Złotego Medalu na Prague Quadrennial za Najlepszą Produkcję 2011 roku – „BR-3”. Pełnił rolę kuratora „Próximo Ato” (Next Act – International Contemporary Theatre Meeting), „Rumos Teatro” (Rumos Theatre) i Performing Arts World Meeting (ECUM).