W styczniu 2015 roku dwóch uzbrojonych zamachowców wkroczyło do redakcji paryskiego pisma satyrycznego „Charlie Hebdo”. Przyszli, by wyrównać rachunki z ludźmi, którzy żartowali z proroka Mahometa i opublikowali jego karykaturę. Doszło do katastrofy, a wśród ofiar znaleźli się też sami zamachowcy. Te wydarzenia poruszyły Francję i świat. W czasie, gdy do nich kiedy one miały miejsce francuski pisarz Emanuel Carrere przebywał w odosobnieniu na Vipassanie. Odcięty od świata, nie wiedział, że zginęli jego przyjaciele, a Francję ogarnęły uliczne manifestacje. Później opisał to wszystko w autobiograficznej „Jodze”. Historia tego konkretnego żartu stała się dla twórców inspiracją do myślenia nad samym żartem i jego granicami. Teatralna rekonstrukcja tamtych wydarzeń jest wariacją na temat tego, z czego wolno było żartować rysownikom i co mogłoby rozbawić zamachowców na redaktorach „Charlie Hebdo”.
KRZYSZTOF ZYGUCKI jest studentem III roku na Wydziale Reżyserii i Dramaturgii AST w Krakowie. Ukończył prawo na UJ oraz filozofię na UP. Asystent Michała Zadary przy spektaklu dyplomowym „Oresteia”. Członek kolektywu Synergie i Pracowni Dramaturgicznej AST. Współorganizował we współpracy z Goethe Institut wydarzenie „Kobiece teksty dla teatru” (AST, maj 2022) oraz panel czytań performatywnych Pracowni Dramaturgicznej przy 12. Forum Młodej Reżyserii.
HA HA HA
HA HA HA
HA HA HA
HA HA HA
HA HA HA