
Znana z wielu poprzednich edycji festiwalu reżyserka (ostatnio pokazywała na Boskiej Komedii zbuntowaną przeciw swojemu zapisanemu w tradycji losowi Halkę z Narodowego Starego Teatru w Krakowie) znów z empatią, zrozumieniem, ale i ledwie dostrzegalnym dystansem pochyla się nad kondycją współczesnych kobiet. Bazę scenariusza stanowi klasyczne opowiadanie „Pętla” Marka Hłaski, jego ekranizacja dokonaną przez Wojciecha Jerzego Hasa oraz aktorskie improwizacje. Sednem zapadającej w pamięć inscenizacji jest problem alkoholizmu, tyle że widzianego z perspektywy współuzależnionych kobiet. Spektakl daje także wgląd w stosunki panujące tu i teraz w teatrze, na różne sposoby, także poprzez ekspresyjny taniec, podkreślając wciąż obecny w nim patriarchat i sytuacje podszyte artykułowaną wprost lub aplikowaną podskórnie przemocą. Mimo to twórczynie i twórcy nikogo nie osądzają, z czułością pochylając się nad wszystkimi postaciami. Choć w pierwszym planie mamy znakomitą rolę Anny Ilczuk z jej wstrząsającym finałowym monologiem, w którym podsumowuje dzisiejsze kobiece lęki, wywołując łzy na widowni, liczy się wspólna robota zespołu Teatru Powszechnego w Warszawie.
→ po spektaklu spotkanie z twórcami prowadzi: Katarzyna Niedurny
Fot. Magda Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel

Melodramat, fot. M. Hueckel